• Welcome


    Bun venit pe blogul meu. Aici puteți găsi povești scrise de mine, recenzii și câteva chestii care-mi trec mie prin cap. Oricine are ceva de spus, este liber să-și exprime opinia într-un comentariu (atât timp cât păstrează un limbaj civilizat).

    Contact yahoo:
    sashaivanov_blog@yahoo.com

  • Alătură-te altor 212 urmăritori

  • Like pe facebook

  • Arhiva

  • Povestile mele

Recenzie – „Orașul Oaselor” de Cassandra Clare

Detalii despre carte

Autor: Cassandra Clare
Titlu: Orașul Oaselor
Titlu în original: City of Bones
Serie: Instrumente mortale: Orașul Oaselor, Orașul de Cenușă, Orașul de Sticlă, Orașul îngerilor căzuți, City of Lost Souls, City of Heavenly Fire
Traducator: Cristina Jinga
Editura: LEDA

Descriere:

Clary Fray, o fată de cincisprezece ani, are darul Vederii… un dar pe care ceilalţi oameni nu-l au. Ea vede vampiri, vârcolaci, zâne, demoni şi alte creaturi care populează Lumea din Umbră.

În Oraşul Oaselor, cartea întâi din seria Instrumente mortale, mama lui Clary, Jocelyn, dispare şi ea însăşi e atacata de un demon – un ravener înspăimântător. Astfel, tânăra ajunge să-i cunoască pe vânătorii de umbre, războinici a căror misiune este să-i apere pe oameni de demoni şi să-i controleze pe vampiri şi vârcolaci.
De asemenea, Clary îl întâlneşte pe Jace, un tânăr fermecător, şi, împreună cu el, încearcă să dezlege nenumaratele taine ale Lumii din Umbra. Cine a răpit-o pe Jocelyn? Unde se află Pocalul Mortal şi ce puteri are acesta? Cine l-a transformat pe Simon, cel mai bun prieten al lui Clary, în şobolan şi cum poate fi desfăcută vraja? Cum a reuşit Clary să dobândească dintr-odată Vederea? De ce sunt demonii interesaţi de o mundană oarecare?
Nu în ultimul rând, Clary încearcă să-şi înţeleagă propriile sentimente – în ce relaţie se află ea de fapt cu Jace şi Simon?

Părerea mea:

Sunt sigură că deja ați auzit destul de multe lucruri despre această carte și v-a fost lăudată de foarte multe ori până acum. Ei bine, sper că mai suportați încă o laudă – sau mai multe – pentru că numai cuvinte de apreciere îmi vin în minte când mă gândesc la cartea asta.

Cartea asta a avut întâietate pe lista mea de ”to read” pentru că mai e puțin și se apropie filmul, dar îmi pare teribil de rău că deși am cartea de o bună bucată de timp, mi-a luat atâta să o citesc. Este pur și simplu genială. Îmi place stilul Cassandrei de a scrie. Îmbină suspansul, cu misterul, cu scenele de acțiune, cu romantismul și la toate astea adaugă un umor lejer. Pur și simplu uiți că citești o carte, iar când îți dai seama că de fapt este vorba de ficțiune te gândești „La naiba! De ce nu este real? (Mai ales Jace)”. În plus, chiar dacă pare voluminoasă, asta nu înseamnă că ajunge să plictisească cititorul. Dialogul este cum nu se poate mai potrivit și este exact la momentul oportun, neavând prea multă descriere care să plictisească, ci este tocmai bună pentru a afla anumite detalii semnificative legate de personaje sau de acțiunea cărții.

Clary crde că este o fată normală până când este martoră la o ucidere pe care doar ea o poate vedea și nu poate spune nimănui ce a tulburat-o pentru că nu ar putea să o creadă, mai rau, ar considera-o nebună. Nici chiar celui mai bun prieten, Simon, nu i se poate confesa. Apoi mama ei dispare și Clary se găsește din ce în ce mai adâncită în Lumea din Umbră din care face parte și misteriosul Jace cu care are anumite divergențe, dar el este singurul care o poate ajuta să-și găsească mama. Lumea din Umbră este plină de surprize și de evenimente neașteptate, dar are și ea anumite reguli pe care Clary le află pe parcurs.

Dacă vreți să aflați mai multe despre Clary și drumul ei prin noua ei viață, va trebui să citiți cartea. Citiți câteva pagini și nu veți mai vrea să o lăsați din mâini.

Rating: 5/5

Lasă un comentariu

14 comentarii

  1. O recenzie minunata:)
    Ma bucur ca și ție ți-a plăcut carte și sa speram ca filmul o sa fie la fel de special!:*

    Răspunde
  2. issaisssabella

     /  Iulie 15, 2013

    nu cred ca s-au facut schimbari majore, cel putin nu in general, pentru ca, totusi,dupa cum apare din trailer-mai ales la sfarsit, Clary va fi mult mai importanta la sfarsitul filmului decat la sfarsitul carti…-sper ca mai inteles…

    Răspunde
    • Dap, te-am înțeles 🙂 Oricum ar fi, eu tot abia aștept filmul ❤ Mi-aș rezerva de acum bilet dacă aș putea :))
      Și se știe dintotdeauna că… Cartea bate filmul ( cu mici excepții :)) )

      Răspunde
      • cu mici exceptii?nu stiu dac am vazut vre-odata un film care sa bata vre-o carte, si crede-ma, am vazut o gramada de filme-cartea INTOTDEAUNA bate filmul….

    • Hmm.. depinde :)) Adica am un exemplu, doar ca nu este un film, este un serial 😀 Eu cred ca mai bun este serialul Jurnalele Vampirilor decat cartile, desi am citit doar prima carte pana acum.

      Răspunde
      • sincera sa fiu, momentan nu m-am atins de jurnalele vampirilor, dar, intrebarea e-respecta cartile?pentru ca, un film poate respecta cartea, dar un serial…?

    • Sunt si seriale care respecta cartile (true blood, game of thrones) – in general cele produse de hbo :))… dar sunt si seriale care nu respecta (the vampire diaries, the secret circle) – cele produse de cw, dupa cum observ :D. Nu stiu cum sunt cele produce de abc(pretty little liars, the lying game, nine lives of chloe king), dar sincera sa fiu aia ma cam enerveaza ca anuleaza seriale bune (the lying game, nine lives of chloe king).
      Acum sa revin la intrebarea ta :)) Nu, serialul jurnalele vampirilor nu respecta absolut deloc cartile. Si crede-ma asta e super bine… Cartile mi se par slabe (in fine.. prima carte, pana acum) fata de serial.

      Răspunde
      • e atat de interesant serialul?!?! nu de alta, dar maire parte din colege se uita, si din cate aud pare interesant…dar, deasemenea, majoritatea colegelor mele nu citesc decat reviste, deci nu prea stiu ca sa cred…

    • Am vazut pana acum primele 17 episoade din primul sezon si mi s-a parut destul de interesant. Si chiar a reusit sa-mi capteze interesul. Eh, sunt si persoasne care citesc reviste si se uita la seriale bune. Desigur, acum depinde de perspectiva. Eu pot sa consider un serial bun pe care tu nu l-ai considera, si invers.

      Răspunde
  3. In vara asta mi-am luat toate 4 cartii din vama de la taraba edituriiCorint/Leda,acuma le citeste mama.

    Răspunde

Lasă un răspuns

