Recenzie – „Întâlnire cu Viața” de Cecelia Ahern

Autor: Cecelia Ahern
Titlu: Întâlnire cu Viața
Titlu în original: The Time of my Life
Traducator: Marilena Iovu
Editura: ALL

Lucy Silchester şi-a părăsit iubitul perfect pentru că relaţia nu mai mergea şi a demisionat fiindcă nu era de acord cu politica firmei. Acestea sunt numai două dintre poveştile pe care Lucy le-a spus prietenilor şi familiei ca să-şi mascheze eşecurile. Există însă cineva care ştie adevărul. Viaţa ei, un bărbat nefericit, cu ochii injectaţi şi îmbrăcat într-un costum şifonat, îi trimite scrisoare după scrisoare, insistând ca ea să vină la o întâlnire. În cele din urmă, Lucy acceptă invitaţia şi măştile încep să cadă…

Eu am prostul obicei să citesc descrierea unei cărți și apoi să presupun că știu ce se va întâmpla în cărți. Dar totuși acesta este și un lucru bun pentru că mie-mi plac cărțile care mă iau prin surprindere. Și la fel s-a întâmplat și cu Întâlnire cu viața; înainte să o încep, îmi formasem deja o părere despre ea după descrierea de pe spate, dar s-a dovedit că nu era chiar cum ma așteptam eu, adică previzibilă. Ce-i drept am avut puține probleme până să înțeleg sistemul ăsta cu Viețile – și nici chiar acum nu l-am înțeles 100% – dar pe măsură ce avansam cu cititul lucrul ăsta nici n-a mai contat atât de mult.

Protagonista noastră, Lucy, este o tipă dată rău de tot peste cap și nimic din viața ei nu pare real. Este prinsă într-un ghem de minciuni și nu poate să mărturisească un adevăr, fără să ducă la alt adevăr și așa mai departe. Iar partea cea mai proastă este că nimeni nu știe adevărul despre viața lui Lucy. Fiecare știe doar jumătăți de adevăruri. Și totuși, există cineva care știe adevărul despre ea, Viața ei. Și se pare că Viața ei e hotărât să-i pună ordine în viață, să o determine pe adevărata Lucy să iasă la suprafață. Dar ca să reușească asta, Viața are un drum lung, încurcat și complicat de parcurs.

În ciuda faptului că prima întâlnire a lui Lucy cu Viața ei nu a decurs deloc bine și cei doi par că nu se suportă, treptat fac pereche și împreună reușesc să o ia pe calea cea bună. Viața ei o îndeamnă să spună adevărul despre ea, să nu mai mintă, dar ea nu poate face asta. Nu cu prietenii și familia ei, pentru că se pare că Lucy nu are nimic împotrivă să-i spună adevărul necunoscutului cu ochi albaștrii, a căror poză o are ca fundal pe telefon. Dar după cum îi spune și Viața ei, faptul că a dat tocmai de acel necunoscut nu este tocmai o coincidență.

Cred că mai tare v-am aburit, nu? Nu știu cât să spun ca să vă atrag să citiți cartea. Pentru că este o carte destul de bună. O comedie romantică care te destinde și te face să începi o discuție cu ”Viața” ta. Fiecare cuvințel este important și de multe ori lucrurile nu sunt deloc ceea ce par (trebuie să citiți ca să înțelegeți ce vreau să spun) și nimic nu este la voia întâmplării. Mai trebuie să adaug un plus cărții faptul că la sfârșitul cărții ea nu-și rezolvă chiat toate, toate problemele. Adică încă mai rămâne cu anumite neînțelegeri. Și îi acord un plus cărții tocmai pentru că prin asta se apropie și mai mult de realitate. Este fericită, dar nu ca în basme unde totu-i bine și frumos, nimic imperfect. Tocmai prin acea mică imperfecțiune din final, este evidențiat realismul cărții.

În concluzie vă recomand cartea asta și sper să o citiți, pentru că pe mine chiar m-a bine dispus și m-a încântat fiecare cuvințel.

Rating: 4.5/5