• Welcome


    Bun venit pe blogul meu. Aici puteți găsi povești scrise de mine, recenzii și câteva chestii care-mi trec mie prin cap. Oricine are ceva de spus, este liber să-și exprime opinia într-un comentariu (atât timp cât păstrează un limbaj civilizat).

    Contact yahoo:
    sashaivanov_blog@yahoo.com

  • Alătură-te altor 212 urmăritori

  • Like pe facebook

  • Arhiva

  • Povestile mele

Noaptea cărților deschise

Vă spuneam aseară de evenimentul organizat de editura Litera, în parteneriat cu ziarul Ring, cel la care editura a oferit 10.000 de cărți și de flori pentru a sărbători ziua cărții. De asemenea am menționat și dezamăgirea de anul trecut și că sper ca anul ăsta să nu mai fie la fel. Organizatorii spuseseră că au învățat din greșeli și anul acesta vor fi mai atenți.

Anul trecut întârziasem puțin (cam vreo 10-15 minute) și când am ajuns nu mai era absolut nimic, nicio carte expusă, nimic. Dar am văzut oameni care plecau cu brațele pline de cărți, cu pungi în care erau numai cărți. Când am văzut ce a fost, am dat vina mai mult pe organizare și mai puțin pe oameni.

Anul acesta am ajuns cam la timp, înainte să se deschidă „porțile”. Cărțile erau puse pe jos, deschise, cu flori printre ele. Chiar arătau frumos și parcă te invitau la lectură, așteptau să fie citite. Un gard de protecție înconjura locul unde erau așezate cărțile și inițial, oamenii așteptau acolo, aparent liniștiți și civilizați.

Dar imediat cum i s-a permis mulțimii să intre printre cărții, oamenii au dărâmat gardul – la propriu – și au dat năvală printre cărți să ia cât mai multe. Nici nu se uitau, nu conta ce luau, cărți să fie. Eu stăteam și mă uitam printre cărți și având în vedere că pe multe le aveam deja nu avea rost să le mai iau o dată. Și căutând o carte pe care nu o aveam dar o voiam vedeam cum sub ochii mei cărțile începeau să dispară și asta în câteva minute. Până la urmă am luat și eu o carte pe care am nimerit-o cu gândul că dacă o aveam deja, puteam face schimb cu cineva. Apoi încercam să mai mă plimb pe acolo – lucru cam greu având în vedere aglomerația care era – și vedeam cărți călcate în picioare, florile rupte și oameni care se îngrămădeau să ia ce mai rămăsese. Și din loc în loc, prin mulțime mai vedeam câte un om pe ici colo cu genți, sacoșe, brațe pline de cărți și unii oameni care nu au apucat nimic. Când s-au terminat cărțile lumea pleca liniștită spre casă, o tanti avea în mână cel puțin o duzină de garoafe, o fată avea  carte în dublu exemplar – după cum spuneam: nu contează ce iei, atâta timp cât iei ceva.

Și totuși, am realizat că vina nu a aparținut organizatorilor. Ei spuneau oamenilor să ia câte o carte ca să ajungă pentru toată lumea, dar cu cine să te înțelegi? A ascultat cineva? Săracii oameni ce ar fi putut face? Să meargă la cei care au luat 20 de cărți și să le ia din brațe/pungi sau unde le mai aveau? În desfășurarea unui eveniment nu sunt implicați doar organizatorii acestuia, ci și participanții. Și părerea mea e că pentru succesul unui eveniment este mai importantă atitudinea participanților, decât detaliile puse la punct de organizatori.

Iar „buba” cea mai mare a fost faptul că babele și moșii au stricat totul, în timp ce tineretul – mda, generația facebook, ăștia inculți, needucați și cum ne mai numesc cei de peste 40 de ani – a dat dovadă de bun simț și nu s-au îngrămădit, nu au împins, au luat cel mult 2-3 cărți. Eu nu pot să văd atitudinea asta decât ca pe o dovadă de nesimțire față de cărți, de organizatori și de cei care au venit la eveniment dau nu s-au mai ales cu nimic.

În ciuda a tuturor celor întâmplate, aș vrea să mulțumesc editurii Litera pentru cărțile dăruite. A fost frumos gestul vostru și nu cred că ați fi putut face mare lucru în legătură cu organizarea pentru a ieși mai bine. Așa e românu’, aude de ceva gratis – nu contează ce – și trebuie neapărat să fie acolo și să ia cât poate.

Articol următor
Lasă un comentariu

Lasă un răspuns

