• Welcome


    Bun venit pe blogul meu. Aici puteți găsi povești scrise de mine, recenzii și câteva chestii care-mi trec mie prin cap. Oricine are ceva de spus, este liber să-și exprime opinia într-un comentariu (atât timp cât păstrează un limbaj civilizat).

    Contact yahoo:
    sashaivanov_blog@yahoo.com

  • Alătură-te altor 212 urmăritori

  • Like pe facebook

  • Arhiva

  • Povestile mele

7 obiceiuri pe care numai iubitorii de cărți le vor înțelege

*Articolul nu-mi aparține. Aceasta este sursa articolului, eu am făcut doar traducerea*

Am câteva excentricități – așa spun ei – obiceiuri pe care numai iubitorii de cărți le înțeleg. De ce? Pentru că se întâmplă să fiu una. Aceasta este era dispozitivelor electronice, unde Kindle-ul înlocuiește cărțile reale, printate. Dar pentru iubitorii de carte ca mine, nu este nimic mai plin de satisfacții decât sentimentul de a ține o carte, una adevărată, în mâini. Acum doi ani am fost co-fondatoare la un grup numit Basadours care are scopul de a promova lectura prin intermediul povestirii. Am făcut schimb de notițe cu colegii mei despre obiceiurile înțelese numai de iubitorii de carte. Citește în continuare și vezi dacă ești unul de-al nostru.

  1. Iubitorii de carte miros cartea înainte să o citească

Acesta este unul dintre preferatele mele dintre obiceiurile înțelese doar de iubitorii de carte. Să miros paginile este primul lucru pe care-l fac când țin o carte în mână, fie că-i la prima sau la a doua mână. Mirosul de cerneală pe hârtie readuce povești despre dragoni, regate, vrăjitoare și zâne care mi-au populat copilăria. Creează dependență! Fiecare carte care trece prin mâinile unui iubitor de carte mai mult ca sigur va fi și mirosită.

  1. Iubitorii de carte cumpără cărți chiar dacă nu le pot citi pe toate

Vinovată! Iubitorii de carte știu că nu pot citi toate acele cărți de pe rafturile și mesele lor și totuși, ei continuă să cumpere mai multe cărți. Mama mea obișnuia să să întrebe de ce a devenit asta un obicei și de obicei răspunsul meu era „Cărțile reprezintă investiție. Nu poți niciodată să greșești cu cărțile.” Nu sunt sigură dacă i-am dat răspunsul corect, dar asta-s eu.

  1. Iubitorii de carte vizitează librăriile ca să cumpere mai multe…

Iubitorii de carte vizitează librăriile ca să cumpere mai multe… Creioane? Ha! La naiba, ce altceva? CĂRȚI! Este un păcat capital printre iubitorii de carte să NU viziteze o librărie cel puțin o dată pe săptămână. Librăriile reprezintă raiul iubitorilor de carte la fel cum este restaurantul (sau cafeneaua) pentru un gurmand. Librăriile oferă iubitorilor de carte securitate și confort, pace și liniște.

  1. Iubitorii de carte colecționează semne de carte

Un iubitor de carte veritabil nu poate suporta să îndoaie paginile unei cărți pentru a-i aminti unde a rămas noaptea trecută. Așa că va colecționa (sau crea) cât de multe semne de carte poate pentru a păstra acele dragi cărți. Semnele de carte sunt și ele comorile unui iubitor de carte. Pentru mine, acestea nu sunt doar pentru a indica paginile, ele reprezintă simboluri ale măiestriei, atenției la detalii și chiar a vitezei (pentru că-mi arată la ce pagină sunt acum după cinci ore de citit în continuu).

  1. Iubitorii de carte compară mereu cartea cu filmul

Nu ești un iubitor de carte dacă nu ai făcut asta. Un iubitor de carte poate să vorbească la nesfârșit despre carte – cât de minunată a fost, cum a făcut-o să vadă lumea din diferite unghiuri, cât de înzestrat este scriitorul pentru a da viață unor personaje care nu au existat niciodată. Iubitorul de carte îmbrățișează măreția cărții din toată inima și va evidenția supremația ei față de orice media. Iubitorul de carte aproape mereu va ajunge să concluzioneze că acea carte a fost mult mai bună decât filmul.

  1. Iubitorii de carte pot petrece ziua fără duș pentru a termina o carte

„Încă cinci pagini și-mi voi face un duș. Ăă, nu, încă 10 pagini. Ah, nu mai contează! Îmi fac duș diseară.” Când vine vorba de o carte bună, iubitorul de carte afirmă. Nu e cazul unei dezbateri. Ar ceda de bună voie libertatea ei și s-ar supune autorității cuvântului. Ideea unui duș cald și parfumul corpului proaspăt spălat este dată uitării și iubitorul de carte ar prefera să se ghemuiască sub o pătură fără nicio grijă pentru lumea înconjurătoare până când cartea spune „SFÂRȘIT”.

  1. Iubitorii de carte iubesc cărțile cadou

Nu există niciodată cărți suficiente pentru un cititor înfimetat. Cărțile reprezintă armele iubitorilor de carte împotriva plictiselii și a monotoniei. Iubitorii de carte iubesc să deschidă cutii și să găsească înăuntrul lor cărți. Nu există un număr limită pentru cărțile pe care le poți oferi lor. Am crescut dorindu-mi să fi fost Belle din Frumoasa și Bestia pentru că ea are o bibliotecă imensă cu toate acele cărți numai pentru ea să le citesască.

Acestea au fost cele 7 obiceiuri ale unui iubitor de carte (nu știu cum altfel să traduc Booklover). Îmi cer scuze dacă traducerea n-a fost întotdeauna cea mai bună, dacă doriți puteți citi originalul.

Cum este? Vă regăsiți? Aveți obiceiurile astea? Sau altele?

Articol anterior
Articol următor
Lasă un comentariu

Lasă un răspuns

