Recenzie – „Călătorie spre iubire” de Mary Jo Putney

Autor: Mary Jo Putney
Titlu: Călătorie spre iubire
Titlu în original: Angel rogue
Serie: Fallen Angels: Tunete și trandafiri, Taina contesei, Dansul pasiunii, Călătorie spre iubire, Curcubeie sfărâmate, Râul de foc, O iubire imposibilă (volumul 1 și 2)
Traducator: Cristina Radu
Editura: Lira (Litera)

Un maestru al spionajului cu chip de înger păcătos și un trecut eroic, dar întunecat, Lord Robert Andreville se întoarce la căminul strămoşesc din Yorkshire după doisprezece ani în care a desfășurat operațiuni extrem de primejdioase împotriva lui Napoleon. Pe jumătate indiancă mohawk, Maxima Collins nu reușește să-și găsească locul în Anglia, dar nimic n-o va opri din călătoria spre Londra, unde vrea să afle adevărul despre moartea subită a tatălui său, vlăstarul unei familii nobile englezești care a dus mereu o viață aventuroasă. Împreună vor străbate Anglia, încercând să scape de urmăritori și tatonându-se reciproc într-un dans al dorințelor în care adevărul rămâne greu de stabilit și singurul lucru cert este pasiunea. Un secret cumplit le zguduie idila ‒și numai dragostea are puterea de a vindeca rănile trecutului.

Ce e mai frumos decât o carte cu o poveste de dragoste? O carte cu două povești de dragoste. Deși și în Dansul pasiunii am avut două povești, cea de-a doua a apărut mai la sfârșit, dar în Călătorie spre iubire cele două povești merg în paralel încă de la început.

De data asta personajul principal masculin nu mai face parte din Îngerii căzuți, dar are legătură cu aceștia. Presupun că v-a fost dor de Robin, prietenul lui Margot și al lui Rafe și v-ați întrebat cum va continua viața lui acum că Margot este fericită cu Rafe. Ei bine, acum aveți șansa să aflați.

Robert Anderville se întoarce în sfârșit acasă după mai bine de zece ani și încearcă să facă pace cu fratele său. Aceștia doi par că se împacă bine, cel puțin la început, dar nici unul nu îndrăznește să spună ce crede cu adevărat sau ce simte. Robin stă câteva luni pe domeniul familiei Anderville fără să intre în necazuri, însă interesul de viață l-a părăsit complet. Încă îi duce dorul lui Maggie, iar toate lucrurile oribile pe care le-a făcut sau la care a trebuit să asiste cât timp era spion îi bântuie somnul și nu-l lasă să trăiască liniștit. Însă viața lui ia o turnură neașteptată în momentul în care se trezește cu o femeie deasupra lui.

Maxima Collins aude o discuție între unchiul ei și soția lui care o pune pe gânduri și crede că moartea tatălui ei nu a fost deloc din cauze naturale. Hotărâtă să afle adevărul pleacă pe jos spre Londra. Obișnuită să călătorească cu tatăl ei, nu se teme să facă drumul până la Londra. Dar când se întâlnește cu Robin, acesta pare să creadă că nu se va descurca și e decis să o însoțească pentru a o feri de necazuri și de tâlhari.

Dar nu trece mult timp și atracția și pasiunea apare între cei doi și oricât ar încerca să o ignore, nu prea reușesc. Însă își pot menține capul pe umeri, iar în situațiile periculoase se înțeleg perfect și reușesc să le facă față.

Cei doi sunt urmăriți atât de un om trimis de unchiul Maximei, dar și de mătușa acesteia, Desdemona, care presupune că Robin a răpit-o pe Maxie în timp ce ea era în drum spre Londra. Desdemona merge mai întâi la fratele lui Robin, Giles pentru a ști mai bine cum stau lucrurile și ce fel de om este Robin, dar întâlnirea celor doi nu decurge tocmai civilizat. Ea dă buzna în biroul lui Giles și când vede că nu are parte de cooperarea lui, se enervează și începe să amenințe că se va folosi de toată influența ei pentru ca Robin să plătească pentru delictele comise. Desdemona și Giles pleacă separat în căutarea lui Robin și a lui Maxie , dar drumurile lor se tot întâlnesc și de fiecare dată le e și mai greu să nu se gândească unul la altul.

Acțiunea continuă și autoarea ne oferă în paralel dezvoltarea relației dintre Maxima și Robin, dar și între Desdemona și Giles. Iar pe deasupra, misterul morții tatălui Maximei încă trebuie dezlegat și chiar dacă-i este frică de adevăr, Maxie știe că trebuie neapărat să afle ce s-a întâmplat. Robin trebuie să lase demonii trecutului acolo unde le e locul, iar pentru asta știe că poate conta pe ajutorul Maximei.

Știu că pare că v-am spus cam multe, dar credeți-mă că nu am atins nici măcar un sfert din carte. Mai sunt multe de aflat, iar complicațiile nu lipsesc nici ele. Trebuie neapărat să însoțiți aceste minunate personaje în călătoria lor spre iubire și spre adevăr. Dacă ați citit și primele trei cărți din seria Îngerii căzuți și v-ați bucurat de ele, vă garantez că vă veți bucura și de aceasta. Și totuși, dacă nu le-ați citit, nu-i nimic. Această carte poate fi citită și ca un stand alone.

Dați-i o șansă romantismului lui Mary Jo Putney care se împletește armonios cu pasiunea, misterul, suspansul, răsturnările de situație, prietenia rezultând o carte pe care o veți citi pe nerăsuflate.

Rating: 5/5

Reclame