Recenzie – „Râul de foc” de Mary Jo Putney

Autor: Mary Jo Putney
Titlu: Râul de foc
Titlu în original: River of fire
Serie: Fallen Angels: Tunete și trandafiri, Taina contesei, Dansul pasiunii, Călătorie spre iubire, Curcubeie sfărâmate, Râul de foc, O iubire imposibilă (volumul 1 și 2)
Traducator: Ecaterina Râmboi
Editura: Lira (Litera)

Ca rebel, soldat, erou, spion, Kenneth Wilding nu a cunoscut niciodată înfrângerea, datorită abilităţilor lui ieşite din comun. Dar nimic nu-i poate salva moştenirea şi titlul când se întoarce din război şi îşi găseşte domeniul pustiit. Nimic – până când un străin îi oferă un pact cu diavolul: salvarea financiară în schimbul abilităţilor subversive remarcabile ale lui Kenneth. Cu inima îndoită, Kenneth este de acord cu misiunea de a pătrunde în casa unuia dintre cei mai mari pictori ai Angliei, pentru a demasca o crimă teribilă. Acolo însă, descoperă ceva infinit mai periculos: un mod de viaţă nou şi tentant şi o femeie irezistibilă. Este tot ce şi-a dorit mereu – şi nu va putea avea niciodată.

Cu reputaţia distrusă de o aventură a tinereţii, impetuoasa Rebecca Seaton se izolează în atelierul ei şi se dedică total picturii, până când Kenneth Wilding, bărbatul cu chip de pirat şi suflet de poet, îi dă viaţa peste cap. Dar misiunea secretă a lui Kenneth este o piedică în calea iubirii dintre ei şi declanşează un pericol care ameninţă viaţa Rebeccăi, aruncându-i într-un adevărat râu de foc, care le va transforma sufletele pentru totdeauna…

Kenneth, un alt erou al războiului de la Waterloo se întoarce acum acasă după ce războiul s-a terminat de tot dar nu-l așteaptă nimic altceva decât datorii și șanse aproape imposibile de a-și salva domeniul și de a-i oferi surorii lui viața pe care știe că o merită. Iar când primește o șansă de a-și salva moștenirea și de a o ajuta pe sora lui, acceptă, deși nu-i convine deloc afacerea în care intră. Dar faptul că e în căutarea unui criminal pentru a fi pedepsit și pentru a se face dreptate, îl ajută. Reușește să se angajeze în casa suspectului său și acolo o cunoaște pe Rebecca Seaton și este intrigat de felul acesteia de a fi.

Rebecca este o artistă, asemenea tatălui ei. Pentru ea lumea mondenă nu prezintă niciun interes, iar faptul că reputația i-a fost distrusă cu ani în urmă nu pare să o afecteze, pentru ea fiind mai importantă pictura. De cum îl vede pe Kenneth este fascinată de chipul lui care o duce cu gândul la un pirat și și-ar dori ca el să pozeze pentru ea. Dar când îl vede în casa ei, ca fiind noul secretar al tatălui ei, Rebecca nu este de acord cu el și nu înțelege de ce tatăl ei l-a angajat.

Dar oricât ar încerca Rebecca să-și țină gândurile și dorințele pentru ea, în cele din urmă cedează și-l roagă pe Kenneth să-i pozeze, iar el acceptă. În intimitatea atelierului ei multe lucruri se schimbă, bariere sunt doborâte și pasiunea își face simțită prezența. Totuși, Kenneth nu poate da frâu liber sentimentelor din cauza a ceea ce se vede nevoit să-i facă tatălui Rebeccăi și pentru că știe că-i ascunde multe lucruri acesteia.

Din păcate misiunea lui Kenneth merge cam greu și de fiecare dată când crede că a găsit o nouă pistă, povestea se încurcă și mai rău, noi vinovați și posibiltăți apar, iar el nu poate să-și dea seama care este adevărul. Iar în timp ce caută să dezlege misterul, petrce mai mult timp cu Rebecca, o cunoaște mai bine, o înțelege și se simte și mai vinovat pentru că-i ascunde adevărul.

Multe lucruri sunt pe cale să se schimbe. Kenneth îi permite în sfârșit talentului său înnăscut să se manifeste, învață arta picturii în ulei, învață că e bine să-ți deschizi inima.

Cartea asta este cu adevărat fantastică. Te poartă într-o lume a artiștilor și-ți oferă posibilitatea de a-ți forma o impresie despre stilul lor de viață și de a-i înțelege. Îți pune mintea în mișcare pentru că simți nevoia să cauți împreună cu Kenneth vinovatul . Și-ți face sângele să fiarbă datorită pasiunii dintre cele două personaje principale.

Ce mi s-a părut atât de special la cartea asta, este că după ce am terminat-o, m-a schimbat puțin. Știu că fiecare carte se presupune că trebuie să-și lase amprenta asupra cititorului, dar Râul de foc și-a lăsat o amprentă evidentă. Eu nu prea mă dau în vânt după pictură și nici nu m-a pasionat până acum, dar după ce-am citit cartea, m-am gândit c-ar fi cazul să fiu mai atentă la un tablou să încerc mai mult să-l înțeleg și să-i înțeleg mesajul pe care pictorul a vrut să-l transmită. Cartea asta m-a făcut să apreciez pictura și mi-a deschis noi orizonturi către cultură.

V-o recomand cu cea mai mare căldură și sinceritate și sper să o citiți curând și să vă bucurați de ea la fel de mult ca mine. Fie ce-o fi, indiferent de cât de multe cărți voi mai citi, știu sigur că Râul de foc va rămâne mereu în inima mea.

Rating: 5/5