Recenzie – „O iubire imposibilă(vol 1+2)” de Mary Jo Putney

Autor: Mary Jo Putney
Titlu: O iubire imposibilă volumul 1, O iubire imposibilă volumul 2
Titlu în original: One perfect rose
Serie: Fallen Angels: Tunete și trandafiri, Taina contesei, Dansul pasiunii, Călătorie spre iubire, Curcubeie sfărâmate, Râul de foc, O iubire imposibilă (volumul 1 și 2)
Traducator: Ecaterina Râmboi
Editura: Lira (Litera)

Stephen Kenyon, duce de Ashburton, și-a luat întotdeauna în serios îndatoririle impuse de rang –  asta până când medicul familiei îi dă o veste șocantă: mai are doar câteva luni de trăit. Încercând să își limpezească gândurile și sentimentele și să se împace cu propria soartă, Stephen fuge din lumea exclusivistă și izolată a celor privilegiați în care a trăit până acum, pornind să străbată țara ca om de rând. Întâlnirea cu Rosalind Jordan, o orfană care s-a transformat într-o femeie încântătoare și plină de compasiune, îi trezește din amorțire inima îndurerată. Dar poate Stephen să-și declare dragostea conștient de secretul care l-a făcut să fugă de vechea lui existență? Iar Rosalind poate risca să iubească un om plin de taine, care, deși este pentru ea întruchiparea celor mai  profunde dorințe, totuși nu ar putea niciodată să-i aparțină cu adevărat?

Această carte a fost împărțită în două volume, dar eu am ales să pun doar descrierea primului volum, pentru a evita eventuale spoilere. Această carte încheie seria Îngerilor căzuți. Este una din cărțiile pe care le țin aproape de inima mea. Povestea lui Stephen și Rosalind este emoționantă. Pe Stephen nu am apucat să-l cunoaștem foarte bine, știm doar că este fratele lui Michael care odată ce-a devenit duce de Ashburton a fost hotărât să mai dea familiei lui o șansă și să rezolve neînțelegerile din trecut, iar cu Rosalind facem cunoștință abia în această carte.

Totul începe când Stephen primește teribila veste că zilele-i sunt numărate și că nu mai are nicio șansă să-și revină. Simțind apăsarea timpului și știind că-i va fi greu, nu-i stă capul la îndatoririle pe care le are și simte nevoie urgentă de un timp doar pentru el, ca să accepte soarta ce i-a fost hărăzită și să se obișnuiască cu inevitabilul, așa că pleacă.

Călătorește incognito, trecând prin viață ca un om de rând, fără titluri și responsabilități – chiar dacă știe că e pentru puțin timp. În timpul călătoriei sale face o pauză pentru a urmări o piesă de teatru pusă în scenă de niște actori ambulanți. Este fascinat de jocul lor actoricesc și de pasiunea evidentă pe care o au pentru teatru, dar cel mai mult este fascinat de Rosalind Jordan, dar din cauza bolii lui nu poate să facă nimic, nici să meargă în culise să o cunoască mai bine.

Însă soarta s-a încăpățânat să-i aducă pe cei doi împreună. Când fratele mai mic al Rosalindei este în pericol de înec, Stephen îl salvează, dar se rănește el. El se folosește de scuza aceasta pentru a sta mai mult timp cu familia Fitzgerald. Cei doi au timp să se cunoască mai bine și chiar se îndrăgostesc unul de altul, dar boala lui Stephen este ca „un elefant într-o cameră” – după cum a spus chiar Rosalind.

Mi-a plăcut foarte mult cartea asta. Deși are de la bun început în prim plan moartea iminentă a lui Stephen și evident destul de multe momente triste, autoarea a știut exact când să introducă scenele amuzante și cele romantice, astfel încât să ia gândul de la cele triste.

Odată cu Stephen învățăm și noi că în fața momentelor dificile și fără ieșire nu putem să ne panicăm și să ne închidem în noi. Trebuie mereu să dăm tot ce avem mai bun, să trăim intens fiecare moment pentru că nu știm niciodată ce se va întâmpla. Și cel mai important, trebuie să știm să acceptăm ajutor, să-i lăsăm pe alții să arunce o privire în culisele vieții noastre, să ne găsim pe cineva care ne poate însoți în momentele delicate din viața noastră. Stephen a știut că trebuie să o accepte pe Rosalind în viața lui pentru că îi dădea exact ceea ce avea el nevoie: bucurie, spontaneitate, afecțiune, sinceritate, îi oferea șansa de a fi util chiar și în starea lui în care mulți l-ar fi menajat.

Vă recomand cu căldură această carte pentru speranța pe care ne-o oferă, pentru bucuria pe care ne-o aduce în suflete, pentru povestea încântătoare a celor doi, pentru un final neașteptat (poate) și pentru că e Mary Jo Putney. Iar pentru cei care vor și mai mult, nu-i problemă. Cartea este și pentru cei care se mulțumesc cu puțin, dar și pentru cei pretențioși. Chiar dacă nu este vreo crimă de rezolvat sau o deconspirare a spionilor, tot are ceva mister, un trecut misterios ce trebuie dezvăluit, taine ascunse ce ies la suprafață pentru a tulbura apele și puțină tensiune din partea personajelor dau un plus poveștii și te fac să o îndrăgești și mai mult și să-ți rămână în suflet mult timp de-acum încolo.

Rating: 5+/5