Recenzie – „O inimă neîmblânzită” de Linda Howard

Autor: Linda Howard
Titlu: O inimă neîmblânzită
Titlu în original: Mackenzie’s Mountain
Serie: Mackenzie Family: O inimă neîmblânzită, Mackenzie’s Mission, Mackenzie’s Pleasure, Mackenzie’s Magic, A Game of Chance
Traducator: Oana Cristina Duță
Editura: Lira (Litera)

Mary Elizabeth Potter nu știe ce înseamnă dragostea și crede că nici nu o să afle vreodată. Este o profesoară cu o înfățișare banală, care și-a dedicat viața profesiei, motiv pentru care acceptă să vină într-un orășel necunoscut din Wyoming. Este însă luată pe nepregătite când, în locul unui târg pașnic și liniștit, se trezește în mijlocul unei comunități pline de prejudecăți.
Plătind în continuare pentru o infracțiune pe care nu a comis-o și pentru care a fost închis pe nedrept, Wolf Mackenzie este revoltat împotriva tuturor. Însă Elizabeth nu îl vede ca pe un bărbat periculos, după cum s-a obișnuit restul lumii să-l eticheteze, ci ca pe un om bun și cinstit, și un tată dedicat. Un bărbat pe care l-ar putea iubi… Când ea și Wolf se întâlnesc, Elizabeth este nevoită să-și schimbe modul în care se vede pe sine, căci el se dovedește capabil să descopere femeia senzuală care se ascunde dincolo de hainele demodate. Atracția dintre ei este instantanee și evidentă, în ciuda lipsei ei de experiență în dragoste și a reticenței lui de a se mai apropia de cineva. Elizabeth are însă curajul de a se lupta cu prejudecățile și cu suspiciunile unui întreg oraș pentru a-şi apăra dreptul la dragoste şi fericire.

Prima care pe care am citit-o a autoarei și mi-a creat o impresie foarte bună. O poveste dărguță, ușoară, care decurge lin și evoluează frumos, cu un personaj principal feminin care surprinde plăcut.

Primele rânduri ale cărții ni-l prezintă pe Wolf Mackenzie, protagonistul acestui roman, și nevoia lui urgentă de o femeie; nevoie cam greu de satisfăcut având în vedere acuzația de viol care i-a fost adusă cu mult timp în urmă și prejudecățile comunității în care locuiește cu care se confruntă în momentul de față.

Imediat după ce Wolf ne este prezentat pe scurt, facem cunoștință și cu Mary, cu perseverența ei și cu dăruirea ei pentru elevii ei. Ea este o profesoară dedicată și refuză să accepte că Joe Mackenzie a renunțat la școală deși avea note foarte bune, așa că încearcă să-l convingă să se reîntoarcă la școală. Dar pe drum i se strică mașina și cel care o ajută este chiar Wolf, tatăl lui Joe.

Wolf este jumătate indian, jumătate scoțian și din cauza asta mereu a fost dat la o parte și judecat de ceilalți, iar faptul că a făcut doi ani de pușcărie pentru acuzația de viol nu l-a ajutat prea mult cu oamenii din comunitate, așa că se așteaptă ca și Mary să-l judece și pune reacțiile ei din preajma lui pe seama dispețului față de ceea ce reprezină el, când de fapt Mary reacționează ca un iepuraș speriat când el o atinge pentru că până acum n-a cunoscut niciun bărbat în intimitate.

Cei doi, Wolf și Mary, sunt imediat atrași unul de celălalt, dar Wolf știe că nu-i poate face asta lui Mary pentru că i-ar distruge imaginea respectabilă în fața orașului și nu ar mai putea lucra ca profesoară, așa că pe umerii lui cade responsabilitatea de a nu permite pasiunii să le întunece judecata.

De aici povestea continuă, autoarea dezvoltă relația celor doi și povestea lor evoluează într-un ritm normal, nu grăbit și abia mai încolo în peisaj apare și un antagonist a cărui identitate încă nu o cunoaștem. Mi-a plăcut asta foarte mult pentru că am avut timp să ne obișnuim cu Mary și cu Wolf și cu povestea lor înainte ca totul să se complice și să devină „pe viață și pe moarte”. Dacă antagonistul ar fi apărut de la început, poate povestea lui Mary și Wolf ar fi fost grăbită și presiunea în plus i-ar fi făcut să dea din colț în colț.

Vă spuneam și la început de protagonista noastră, Mary. Mi-a plăcut de ea foarte mult pentru că și-a ascultat intuiția și nu a mers cu mulțimea, și-a permis să gândească pentru ea și să ia propriile decizii. Nu ascunde ceea ce simte și nici nu se teme să spună cu voce tare ceea ce crede. Ia apărarea celor la care ține și nu permite nimănui să-i vorbească de rău. Chiar și atunci când este criticată și privită cu ochi răi, ia atitudine și-i pune pe toți la punct. E ușor de înțeles ce-a văzut Wolf la ea.

Nici Wolf nu este de lepădat, dar mi-a lăsat impresia că parcă își plângea de milă și accepta situația mult prea ușor. Putea să lupte mai mult, mai ales că avea și un fiu pentru care viitorul era important. Joe, în schimb, a fost un scump. Mi-a plăcut cum făcea el pe pețitorul și încerca să-i aducă pe Mary și pe Wolf împreună. Și mi-a părut rău pentru el că nu se putea bucura pe deplin de viața de adolescent fiind nevoit să se maturizeze mai devreme.

O inimă neîmblânzită este un roman care ne învață că ura greșit direcționată poate crea situații ce nu pot fi remediate. Ne învață că de multe ori lăsăm prejudecățile să ne întunece judecata; pentru asta am și un citat din carte care se potrivește de minune: „Îmi spuneți că pentru dumneavoastră caracterul nu înseamnă nimic? Că ați prefera ca Pam să iasă cu un alb beat, care ar putea-o ucide într-un accident de mașină, decât cu un indian treaz, care ar proteja-o cu prețul vieții lui?”.

Recomand cartea aceasta cititorilor romanelor de dragoste, celor care vor o lectură de relaxare, să se amuze și să rămână cu zâmbetul pe buze. Dacă vreți să vedeți o poveste de dragoste care evoluează treptat, are parte și de niște complicații, dar cu o concluzie frumoasă, O inimă neîmblânzită este cartea pe care o căutați.

Rating: 4,5/5