• Welcome


    Bun venit pe blogul meu. Aici puteți găsi povești scrise de mine, recenzii și câteva chestii care-mi trec mie prin cap. Oricine are ceva de spus, este liber să-și exprime opinia într-un comentariu (atât timp cât păstrează un limbaj civilizat).

    Contact yahoo:
    sashaivanov_blog@yahoo.com

  • Alătură-te altor 212 urmăritori

  • Like pe facebook

  • Arhiva

  • Povestile mele

The „Asking Books” Tag

Acest tag a fost creat de Cristina de pe Healthy Reading. În postarea ei scria că oricine dorește îl poate lua, așa că m-am autoservit și eu – cum fac de obicei – pentru că mi-au plăcut întrebările și am vrut să-l fac și eu.

Reguli:
1. Încorporați imaginea în postarea voastră!
2. Reveniți pe blog și, într-un comentariu la această postare, lăsați-mi link-ul cu postarea completă. AICI!
3. Dați tag-ul mai departe!
4. Nu răspundeți pompos/protocolar/încurcat :))

Dau tag-ul mai departe fetelor de pe blogul The Sagittarius Books, lui Jessie de pe Jessie’s books, Narcisei de pe blogul Me, myself and the whole world. Și desigur, oricine altcineva îl vrea, îl poate lua. Dacă tot vă lăsați link-ul în articolul de pe blog-ul Cristinei, v-aș ruga să-l lăsați și aici (sunt curioasă să vă văd răspunsurile).

1. Cartea/poveștile preferate din copilărie?
Fetița cu chibrituri. O puneam mereu pe mama să mi-o citească.

2. Ce citești acum?
Nimic. Am avut de făcut un proiect pentru facultate și am mai avut și un examen, așa că n-am mai început nimic.

3. Ce carte vrei să cumperi, dar aștepți o reducere masivă?
Seria Dark Swan de Richelle Mead.

4. Obiceiuri rele în ceea ce privește cărțile?

Câteodată la apuc greșit de pagini și mai mă trezesc că se rupe o parte –mică – din pagină (doare de fiecare dată, chiar dacă se întâmplă foarte, foarte rar).

5. Ce carte aștepți să citești cu nerăbdare?
Ha! Asta-i bună! N-aș putea să aleg doar o carte nici dacă viața mea ar depinde de asta. Mă așteaptă o bibliotecă întreagă căreia îi tot adaug cărți, dar nu am timp să le citesc pe toate.

6. Ai un  e-reader?

Nu. Din când în când mai citesc pe tabletă/telefon, dar prefer cartea în format fizic (nu-mi obosește prea tare ochii).

7. Preferi să citeși o singură carte sau mai multe în același timp?
Am încercat o singură dată să citesc două cărți în același timp. Urâtă experiență, pentru că nu știam din care să mai citesc când aveam timp, așa că prefer să citesc una de la început până la sfârșit și după să încep alta.

8. Ți s-au modificat obiceiurile în ceea ce privește cititul de când ai un blog?
Având în vedere că atunci când mi-am făcut blogul am început și să citesc, nu prea avea ce să se schimbe. La început am intrat în lumea blogurilor cu fanficuri Twilight și după am început să citesc. Singura diferență dintre atunci și acum, este că acum citesc mai mult, iar pe atunci scriam mai mult.

9. Ultima carte pe care ai citit-o și ți-a plăcut mult.
O inimă neîmblânzită de Linda Howard – i-am făcut și o recenzie.

10. Cartea preferată pe care ai citit-o anul acesta.
Citind întrebarea asta îmi vine un singur răspuns în minte: Intimidare de Penelope Douglas, de asemenea i-am făcut recenzie, mai pe la începutul verii.

11. Unde îți place să stai atunci când citești?
Deși îmi place să citesc pe oriunde apuc, prefer să stau întinsă în pat unde nu mă apucă durerile de spate și pot să citesc cu orele.

12. Cel mai incomfortabil loc unde ai citit?
În tramvai când stăteam în picioare și mă tot zdruncina acolo, trebuia să mă țin și de bară, să țin și cartea în mână.

13. Poți să citești în autobuz?
Fac asta mereu. Decât să stau și să mă uit pe geam sau să stau cu ochii în telefon, prefer să citesc o carte.

14. Unde, în natură, ți-ar plăcea să citești/citești?
Am citit odată în parc. A fost drăguț, dar tot prefer să fiu acasă.

15. Ce reguli ai atunci când împrumuți cărți?
Nu prea mai dau cu împrumut cărți cum o făceam cândva, dar acum regula e simplă: fără pagini îndoite, rupte, mâzgălite, pătate, etc; cu alte cuvinte, nu-mi deteriora cartea!

16. Ai împrumutat cărți vreodată?
Daa, era o perioadă când luam cărți cu împrumut cu carul, dar în cele din urmă tot mi-am cumpărat și eu cărțile, pentru că îmi plăceau și nu puteam să nu le am și eu în bibliotecă.

17. Scrii ceva pe marginea filelor din cărți?

Nu. Dacă e ceva ce vreau să notez, scriu pe o hârtie.

18. Chiar dacă este o carte veche?

Aceeași regulă se aplică și aici.

19. În ce limbă preferi să citești?

Prefer să citesc în română, pentru că în engleză nu înțeleg chiar 100% și decât să stau cu dicționarul mereu după mine ca să caut cuvinte, mai bine citesc în română. Totuși, am citit și unele cărți în engleză (pentru că nu prea am avut de ales) și nu-mi pare rău. Dar tot prefer să citesc în română.

20. Ce te face să iubești o carte?

În primul rând firul narativ, care trebuie să fie interesant, să mă prindă, apoi sunt personajele, dacă reușesc să mă conectez cu ele ușor, atunci cartea e pe drumul cel bun, modul în care e scrisă: să nu aibă descrieri infinite, dar nici dialog în prostie, să fie moderate; să aibă câte puțin din fiecare: umor, iubire, mister, prietenie, etc. Să nu se pună accent numai pe personajele principale, iar celelalte să fie ignorate, ca și cum ar fi de umplutură.

21. Ce te inspiră să recomanzi o carte?

Cam dacă îndeplinește toate cerințele de la întrebarea 20 și dacă îmi transmite un mesaj, ceva care mă face să am o revelație, simt că ar trebui să citească cât mai mulți cartea respectivă, poate și lor le va transmite ceva/

22. Genul favorit?

În general prefer YA, Fantasy, Distopii, Historical Romance, Contemporary romance, etc.

23. Genul pe care îl citești foarte rar este?

Cred că non-ficțiune.

24. Ce ai alege între a lectura cărți propuse profesorul de istorie, de fizică, de geografie sau de biologie?
Având în vedere că de curând am cam descoperit un interes pentru istorie, aleg recomandările profesorului de istorie. (De fapt chiar mi-am cumpărat o carte pe care mi-a recomandat-o profesorul de istorie de la facultate)

25. Ai citit vreodată o carte stand-alone?

Surprinzător, gândindu-ne că în zilele noastre se publică numai serii, da, am citit și cărți stand-alone.

26. Coperta preferată a unei cărți momentan.

Cred că o să aleg coperțile cărților din seria Lunar Chronicles. Din ce-am citit și din descrieri și ce-am auzit prin recenzii, chiar mi se pare că se potrivesc cu povestea și asta-mi place cel mai mult la o copertă, să se potrivească cu conținutul.

27. Cartea/seria preferantă momentan?

Din nou: Intimidare de Penelope Douglas.

28. Gustarea preferată atunci când citești este?

Ce gustare? De parcă m-aș opri eu din citit pentru o gustare! Glumeam, mai mă opresc și eu. Și atunci vreau ceva dulce.

29. Numește un caz în care spoilerele ți-au ruinat cititul?

Nu prea știu. Adică am primit spoiler din Jocurile foamei și am refuzat să mai citesc cărțile alea un an de zile, apoi ar mai fi Eve, pe care nici acum nu am reușit să le citesc, Sub aceeași stea – chiar dacă era previzibil, tot aș fi preferat să nu știu – pe care am citit-o cu chiu cu vai, Fifty shades of Grey, știam toată concluzia seriei înainte să mă apuc de ea, ca să nu mai menționez și Allegiant… și exemplele mai pot continua. Mda, se pare că spoilerele trag la mine.

30. Cât de des ești de acord cu anumite critici aduse unei cărți?

Cred că mereu, pentru că sunt conștientă că nu există carte care să fie lăutată de toată lumea. Pentru că asta ar însemna că autorul i-a mulțumit pe toți, ceea ce e imposibil. Iar dacă acea carte este una din preferatele mele, prefer să nu intru în discuție. Omul are o opinie, pe care și-a exprimat-o, respect. Dacă-i spun eu cât de mult mi-a plăcut mie, nu o să schimb nimic.

31. Cum te simți atunci când scrii recenzii negative?

Sinceră. Nu mi-a plăcut, spun ceea ce cred. Cum spuneam mai devreme, nu-i poți mulțumi pe toți și dacă pe mine nu m-a mulțumit o carte, o să-mi spun părerea, pur și simplu.

32. Dacă ai putea să citești într-o limbă de mult pierdută care ar fi aceea?
Mi-ar plăcea să învăț latina, mai ales că este ușoară, față de alte limbi moarte. Și să citesc în latină.. Ar fi super.

33. Cartea ce te-a făcut să treci prin cele mai multe emoții.
Aici este simplu: Sub aceeași stea de John Green. Este una dintre cele mai emoționale cărți pe care le-am citit.

34. Cartea din cauza căreia ești nervoasă și te temi să o începi.

Am fost așa cu Sub aceeași stea, adr până la urmă am început-o. Acum nu am nicio asemenea carte.

35. Poetul favorit.

Pass. Nu-mi place poezia!

36.Câte cărți îți fac cu ochiul momentan?
Faza amuzantă este că tocmai azi mi-am reacțualizat lista :)) 56.

37. Cât de des returnezi cărțile bibliotecii fără să le citești?

Mi s-a întâmplat o dată, pentru că am luat niște cărți aproape de sesiune – amețită am mai fost.

38. Personajul preferat dintr-o carte.

Warner din Shatter me.

39. Răufăcătorul preferat dintr-o carte.
Tot pe Warner îl aleg (deși este personaj negativ doar în prima carte din serie).

40.Ce cărți ai vrea să citești în vacanță?
Orice-mi pică în mână și îmi face cu ochiul. Cu alte cuvinte, ce o fi pe moment.

41. Cât de mult ai rezistat fără să citești?

În ultimul timp, cred c-am rezitat cel mai mult o săptămână. Chiar dacă n-am mai citit ceva nou, am luat din cărțile pe care le-am citit mai de mult și am mai recitit paragrafe.

42. Numește o carte pe care nu ai putut să o termini!
Fascinație de Melissa Marr.

43. De ce anume ești distras cu ușurință atunci când citești?
De nimic, îmi dau telefonul pe silențios, ies de pe facebook, îmi pun pe ușă semnul cu „nu deranjați” și mă apuc să citesc.

44. Ecreanizarea favorită a unei cărți.
Cred că aleg Jurnalele vampirilor. Pentru că mie una nu mi-au plăcut cărțile deloc, dar când am văzut serialul, am spus „așa da!” – deși acum a cam luat-o și serialul pe arătură.

45. Cea mai dezamăgitoarea ecranizare a unei cărți.

Academia Vampirilor. Nici nu mai mă chinui să spun de ce.

46. Cei mai mulți bani pe care i-ai cheltuit deodată într-o librărie.
Se pun târgurile de carte? Am cheltuit odată 400 lei (abia mai puteam să vin cu cărțile acasă).

47.Cât de des sari peste paragrafe doar ca să citești mai repede?
Fac asta câteodată, dar după mă simt vinovată și reiau cititul și includ și paragrafele pe care le-am sărit.

48.Care este motivul pentru care ai renunța la o carte, deși ești la jumătate?

Îmi cer scuze pentru răspunsul ambiguu: Dacă nu mă prinde. Adică pur și simplu să citesc, citesc, citesc și să am impresia c-am citit degeaba pentru că n-am înțeles nimic.

49. Îți place să păstrezi cărțile în ordine?
Daa.. Mama probabil crede deja că am o problemă.

50. Preferi să păstrezi cărțile sau să le dai altcuiva după ce le citești?
Le păstrez. Dacă e ceva ce nu mi-a plăcut, fac schimb.

51. Sunt cărți pe care le-ai evitat până acum?
Nu-mi vine nimic în minte, cu excepția cărții Sub aceeași stea pe care am tot evitat s-o citesc, deși o aveam deja.

52. Numește o carte ce te-a făcut furios!
How to date a nerd de Cassie Mae, am crezut c-o să mă urc pe pereți citind cartea aia.

53. A carte ce nu credeai că îți va plăcea, dar ți-a plăcut!

Gazda de Stephenie Meyer, am citit primele 100+ pagini și eram tentată să abandonez cartea, dar după a început acțiunea și mi-a plăcut foarte mult.

54. O carte ce credeai că îți va plăcea, dar nu ți-a plăcut!
Blestemul din Swoon, după ce-am citit câteva recenzii pozitive, mă așteptam la ceva mai bun.. Iar apoi am citit carte și speranțele mele s-au dus pe apa sâmbetei.

Articol anterior
Articol următor
Lasă un comentariu

3 comentarii

  1. The ”Asking Books” Tag | Jessie's Blog

Lasă un răspuns

