• Welcome


    Bun venit pe blogul meu. Aici puteți găsi povești scrise de mine, recenzii și câteva chestii care-mi trec mie prin cap. Oricine are ceva de spus, este liber să-și exprime opinia într-un comentariu (atât timp cât păstrează un limbaj civilizat).

    Contact yahoo:
    sashaivanov_blog@yahoo.com

  • Alătură-te altor 213 urmăritori

  • Like pe facebook

  • Arhiva

  • Povestile mele

15 cărți din 2015

Vreau să încep prin a menționa că acesta nu este un top, nu mi se pare corect să fac topuri pentru că nu pot „judeca” toate cărțile urmând aceleași criterii, mai ales că unele aparțin unor genuri diferite, apoi stilurile autorilor sunt diferite și acestea, deci clar mi-ar fi imposibil să fiu corectă cu toată lumea; așadar o să le menționez în ordinea în care au fost citite.

Totodată mai vreau să menționez că aceste cărți nu sunt unele care au apărut neapărat în 2015, însă în acest an le-am citit, iar la fiecare voi spune ce m-a impresionat în mod special.

23110334Una dintre primele cărți pe care le-am citit în acest an a fost Blocked de Jennifer Lane, care spune povestea Luciei și a lui Dane, copiii unor rivali politici despărțiți de ideologii și de așteptările oamenilor. Ce mi-a plăcut foarte mult la cartea asta, pe lângă povestea de dragoste a celor doi protagoniști, a fost faptul că au fost abordate mai multe teme de discriminare: politică, religioasă, sexuală. Mi-a plăcut cum a aranjat Jennifer lucrurile și cum a reușit să sublinieze că în ciuda diferențelor orientărilor noastre, putem fi prieteni și să ne înțelegem cu ceilalți.focul-ascuns-de-mary-jo-putney

Următoarea pe listă este Focul aprins de Mary Jo Putney. Știu că multor persoane nu le-a plăcut această carte, însă mie mi-a plăcut foarte mult. Îmi place în special tema pe care o abordează (pe care nu o pot dezvălui pentru că ar cam fi spoiler) și recunosc că pentru mine a fost o surpriză foarte plăcută să văd cum scrie Mary Jo Putney o carte contemporană pentru că până acum am citit numai historical romance de la ea.

indrazneste-sa-iubesti_1_fullsizeO carte pe care am așteptat de mult este Îndrăznește să iubești de Katie McGarry. După ce-am citit Destine la limită am fost foarte curioasă să citesc și povestea lui Beth, mai ales că știam că nu va fi cu Isaiah și mi-era imposibil să nu mă gândesc cine ar fi în stare să o îmblânzească pe Beth. Nu prea am avut ocazia să citesc cărți în care fata e rea și băiatul e bun și într-adevăr să-mi și placă și să nu mi se pară ceva forțat, dar în această carte mi s-a părut perfect cum a ales autoarea să decurgă lucrurile. Iar Ryan este absolut adorabil. I love him! ❤

doamna-de-la-miezul-noptiiDeși Doamna de la miezul nopții de Linda Wisdom nu mi s-a părut că ar fi avut ceva deosebit în firul narativ, iar situațiile prin care trec personajele sunt simple, nu-i ceva complicat, a existat un lucru care mi-a plăcut tare mult la această carte, umorul. Pun mare preț pe umor în cărți și în filme, dar trebuie să recunosc că de obicei majoritatea glumelor sau situațiilor amuzante pe care le găsesc au conotații sexuale și m-am săturat de asta. Însă în Doamna de la miezul nopții, n-am mai întâlnit aceleași glume vechi de care m-am plictisit și recunosc că m-am amuzat copios citind, iar povestea personajelor, deși a fost simplă, a fost ceva drăguț.

provocarea-vol-1Pe la mijlocul anului am reușit să citesc și Provocarea vol. I de Simona Stoica, și mi-a plăcut tare mult. Lumea creată de ea, detaliile care m-au făcut să-mi formez o idee despre acea lume și deși sunt multe întrebări rămase, momentan, fără răspuns știu sigur că le voi afla citind următoarele cărți. Mi-a plăcut foarte mult la cartea asta faptul că, deși a trebuit împărțită în 2 volume, primul nu se termină sec în mijlocul desfășurării acțiuni și se întâmplă destul de multe, avem parte de răsturnări de situație, de lucruri complicate și de personaje care ne surprind, iar misterul care învăluiește atât conacul Wolfmaner, dar și pe tinerii care reușesc să intre acolo, clar mă determină să acord un plus cărții.

30_In cele mai nebunesti visuri_Christina Dodd.cdrO altă carte pe care m-am gândit să o adaug pe listă este Ispita de Christina Dodd, care mi-a plăcut la nebunie. Mie-mi plac cărțile cu scoțieni, iar când am aflat că personajul principal din această carte este scoțian, am zis că neapărat să citesc cartea. Este cu siguranță cartea mea preferată din seria Guvernantelor și mi-a plăcut că autoarea a complicat lucrurile pe mai multe planuri astfel încât să existe mai mereu tensiune și m-a ținut mereu în priză. Iar personajele cu care am reușit să creez o legătură foarte ușor mi-au ușurat situația.

2594_0cbcf97cNu putea să lipsească din lista mea și Regatul umbrelor de Leigh Bardugo, o carte despre care am auzit atât, dar atât de multe lucruri bune înainte să mă apuc de ea, încât ar fi fost foarte ușor să fiu dezamăgită, însă nu a fost deloc așa. M-a surprins și m-a ținut captivă încă de la prima pagină, iar Întunecatul este un personaj atât de interesant și atât de ambiguu încât e imposibil să nu fii fascinat imediat. Cartea asta se află în listă în mare parte lui, dar mi-au plăcut și celelalte personaje prezente și lumea creată de autoare.

marea-calatorie-a-lui-amy-roger_coperta-1Încă o carte pe care trebuie neapărat să o menționez este Marea călătorie a lui Amy și Roger de Morgan Matson, care mi s-a părut atât de drăguță și adorabilă și superbă. Mai mult de cât o poveste de dragoste, eu văd cartea asa ca fiind una despre cunoașterea de sine și în cele din urmă despre acceptarea personală, despre împăcarea cu greșelile din trecut și înțelegerea faptului că în ciuda tuturor viața își urmează cursul, iar noi nu trebuie să fim niște privitori, ci să luăm parte la acel curs. Mi-a plăcut faptul că Roger nu a renunțat la ce voia și a mers până la capăt urmându-și inima, indiferent de rezultat.

coperta-anamneza-ana_sandulescuMi-am propus acum ceva timp să citesc mai multe cărți ale autorilor români și descopăr să-mi plac mult. Următoarea pe listă este Anamneza de Ana Săndulescu, care nu seamănă cu nimic din ce-am citit până acum, dar mi-a plăcut tare mult. Cartea asta m-a cucerit de la primele rânduri, și deși în carte se întâmplă ceva cu care eu nu sunt de acord deloc, autoarea m-a făcut să trec peste asta și să-mi doresc ce-i mai bine pentru cei doi.

bookpic-5-eleanor-park-27923Cu siguranță ați auzit de Eleanor și Park de Rainbow Rowell, sau măcar de autoare. Motivul pentru care cartea asta se află în această listă poate fi rezumat în: the feels. Am trecut prin atâtea emoții citind cartea asta și mi-a plăcut tare mult. Mi-a plăcut ideea că prejudecățile de multe ori nu ne aparțin nouă, ci persoanelor din jur, iar noi fără să ne dăm seama ne luăm după ele. Mi-a plăcut cum cei doi s-au cunoscut treptat și deși la început nu ar fi aruncat o a doua privire în direcția celuilalt au reușit să creeze o punte de legătură. A fost superbă cartea.

coperta_rivali_penelope-douglasCartea Rivali de Penelope Douglas am citit-o în vară în engleză și am avut marea surpriză ca la sfârșitul anului să apară și la noi (motiv să o recitesc). Motivul pentru care cartea asta este în listă e simplu: Penelope Douglas. Chiar îmi place foarte mult cum scrie autoarea și-mi place tensiunea (sexuală și nu numai) pe care o creează între personaje. Cel mai mult în cartea aceasta mi-a plăcut Madoc, prietenul lui Jared din prima carte; mi-a plăcut că am aflat mai multe despre el și că deși el făcea deseori pe prostul, chiar nu era. Și mi-a plăcut mult și Fallon, mai ales pentru scena de la final.

ultimul-avanpost-vanatoarea-vol-2_1_fullsizeÎncă o carte a unui autor român care se află pe listă este Vânătoarea de Lavinia Călina. Știți deja că mi-a plăcut foarte, foarte mult primul volum, dar acesta a fost cu mult peste, din punctul meu de vedere. Diane este unul din personajele mele feminine preferate și acum îmi place chiar și mai mult. Și chiar dacă s-au întâmplat anumite chestii care m-au cam distrus emoțional, tocmai pentru asta îmi place atât de mult; pentru că m-a făcut să simt ceva și mi-a rămas în minte.

23437291Simt că trebuie să revin la o autoare, de data asta este vorba de o altă carte, anume Aflame de Penelope Douglas, pe care inițial am crezut că nu prea are sens să o mai scrie, adică de ce a ales să complice lucrurile? Dar adevărul e că nu le-a complicat, ci le-a rezolvat. Îmi place ideea că niciodată nu poți pune punct la un moment din viața ta și că uneori trebuie să revii asupra a ceea ce ți se pare că ar fi în neregulă și asta a făcut autoarea cu un personaj din serie. Cred totuși că Penelope a avut nevoie de curaj să scrie această carte, având în vedere că nu a fost privită foarte bine de mulți oameni, motiv pentru care cred că merită un loc în lista lecturilor memorabile din 2015.

expertul-seducator_1_fullsizeS-ar putea să surprindă pe unii, dar următoarea pe listă este Expertul seducător de Christina Laurens. Având în vedere că primele două cărți din serie nu au fost foarte reușite, din punctul meu de vedere, al 3-lea volum m-a impresionat. Avem o poveste interesantă, apucăm să cunoaștem personajele înainte ca acestea să treacă la acțiune. Și deși nu are ceva special față de alte cărți erotice pe care le-am citit, pentru progresul autoarelor simt că trebuie să menționez și această carte.

18231349Ultima carte din listă este chiar ultima citită în anul ce-a trecut, Secretul unei nopți de vară de Lisa Kleypas. Autoarea m-a surprins de fiecare dată și mereu îmi face plăcere să citesc o carte scrisă de ea. Ce are așa special această carte, este modul în care autoarea a construit personajele și situațiile pe care le creează care sunt pline de umor, romantice și îmi place că se axează și pe celelalte personaje, nu sunt doar cele principale, iar cele secundare sunt acolo de decor, ca să fie și ele folosite la nevoie. Cine a mai citit cărți ale autoarei știe despre ce vorbesc.

Ei bine, acesta a fost non-topul meu cu lecturile memorabile din 2015. Unele n-au fost ce s-ar putea numi capodopere literare, dar au avut acel ceva, au avut cel puțin un element care m-a impresionat, care m-a făcut să le văd diferit față de alte cărți pe care le-am citit. Pe voi ce cărți pe care le-ați citit în 2015 v-au impresionat?

Articol anterior
Articol următor
Lasă un comentariu

1 comentariu

  1. Din non-topul tau, am citit doar Provocarea si Secretul unei nopti de vara, care mi-au placut extrem de mult. ❤
    Desi nu sunt cu topurile, am incercat sa fac si eu unul aleatoriu: https://bookysme.wordpress.com/2015/12/27/top-5-cartiserii-2015/

    Răspunde

Lasă un răspuns

