• Welcome


    Bun venit pe blogul meu. Aici puteți găsi povești scrise de mine, recenzii și câteva chestii care-mi trec mie prin cap. Oricine are ceva de spus, este liber să-și exprime opinia într-un comentariu (atât timp cât păstrează un limbaj civilizat).

    Contact yahoo:
    sashaivanov_blog@yahoo.com

  • Alătură-te altor 213 urmăritori

  • Like pe facebook

  • Arhiva

  • Povestile mele

Top 5 Wednesday – Books you were spoiled for

NU VOI DA SPOILERE!

Nu m-am gândit niciodată să fac topul cărților pentru care am primit spoilere, mai ales că uneori mi se întâmplă să primesc câte un spoiler pentru că mă mănâncă pe mine în curiozitate și caut unde nu trebuie și astfel îmi iau câte un spoiler; iar aici consider că vina îmi aparține în totalitate, pentru că puteam să mă abțin. Însă mi s-a întâmplat și să-mi iau câte un spoiler așa din nimic și asta să mă enerveze la culme, să mă determine să nu mai citesc cartea sau cel puțin nu pentru o lungă perioadă de timp. Menționez că unele dintre cărțile pe care urmează să le menționez nu le-am citit încă, deci nu e un top „care carte e mai bună din punctul meu de vedere”.

5. Sub aceeași stea de John Green – Ok, am tot auzit înainte să apară și la noi despre cartea asta, cât e de frumoasă, cât de mult i-a făcut pe unii să plângă etc, etc; deci mă așteptam să fie ceva trist, apoi am aflat și subiectul și am înțeles și mai bine cum ar putea fi trist, dar nu știam nimic exact, până când nu am intrat pe un blog pe care îl urmăream zilnic și văd acel spoiler, fără niciun anunț! Înțeleg că scrii o recenzie și toate cele și că vrei neapărat să vorbești despre ceea ce te-a impresionat/șocat/rămas în mine, dar măcar avertizează când urmează spoilere!

4. Experiment (Divergent #3) de Veronica Roth – Să vă spun cum stau lucrurile în cazul acesta, imediat cum a apărut cartea am căutat-o și m-am interesat cum se va termina, am citit printre rânduri și pe diagonală și nu am prins mare lucru, adică nu scria clar negru pe alb ce s-a întâmplat, sau dacă scria am sărit peste, așa că nu m-am interesat mai mult. Apoi s-a întâmplat să vorbesc cu cineva care mi-a spus că tocmai ce a apărut cartea, eu am spus că știu și că m-am interesat de sfârșit deja, dar nu am înțeles prea bine, la care primesc răspunsul „aaa, păi se întâmplă sfsgjsb”. Acest „sfsgjsb” nu doar că este un spoiler major, ci este spoilerul suprem, mai ales în cărțile pe care le citisem până în acea perioadă, era o premieră și persoana cu care am vorbit știa asta, dar a ales să-mi spună fără ca măcar să mă întrebe înainte. Nu mă enervez atunci când primesc un spoiler pe care l-am cerut, dar când mi-l arunci în față, clar nu mai vrei să fii în preajma mea o perioadă. Ca fapt divers, nici acum nu am reușit să mă apuc de această carte pentru că știu acel aspect.

3. Revolta (Jocurile Foamei #3) de Suzanne Collins – Nici nu mai știu în ce context am ajuns să primesc acel spoiler, dar știu că la început am fost în stare de șoc pentru că nu mai știam ce să spun, apoi mi-am spus că nu-i nimic, că asta nu mă va împiedica să citesc următoarele două cărți din serie, dar a făcut-o. Timp de aproape doi ani, eu am refuzat să citesc continuarea (mă refer la volumul al 2-lea, pentru că nu citisem decât prima carte) și dacă nu aș fi vrut neapărat să citesc cartea înainte să văd filmul, probabil și acum ar fi rămas necitite cărțile.

2. Sacrificiul (Eve #2) de Anna Carey – Cartea asta a fost mai specială pentru că aici mi-am luat două spoilere, nu unul. Însă unul dintre ele l-am primit pentru că era menționat într-o recenzie și era acolo un avertisment, însă ochii mei au trecut cumva peste el și am citit în continuare, însă pe al doilea l-am primit așa, ca din senin. Vorbeam cu cineva despre carte, menționasem că am citit doar prima carte și la un moment dat în discuție vine „da, ce enervant e cum s-a terminat Sacrificiul cu gkdfjghk”. … de ce? Nici în ziua de azi nu am citit cartea, inițial mi-am spus că este din cauză că am așteptat să fie publicată și a treia carte, dar având în vedere că a apărut deja de ceva timp, am și luat-o, însă tot nu m-am apucat să citesc și nici n-am cel mai mic imbold să o fac prea curând.

1. Me before you de Jojo Moyes – Până de curând nici măcar nu știam despre ce este cartea, respectiv filmul ăsta. Știam că vreau să văd neapărat filmul pentru că joacă Sam Claflin, însă când am aflat că va apărea cartea și la noi, m-am interesat despre ce e vorba, mi s-a părut interesant și mi-am spus că o voi citi cu siguranță. Apoi, s-a întâmplat nenorocirea. Am dat de un spoiler, fără să caut, fără să mă interesez, pur și simplu am citit ceva pe facebook și gata. Înțeleg, e facebook-ul tău, e dreptul tău să postezi ce vrei; dar „datorită” acelei postări eu am ajuns în situația în care nu am de gând să citesc prea curând cartea și nici să văd filmul; nu pot spune că nu o voi face niciodată, însă în următorul an clar nu voi face asta. Nici dacă aș câștiga bilete la film sau s-ar oferi cineva să-mi plătească biletul, nu aș vrea să merg la acest film. Nu-mi pasă cât de „previzibil” pare pentru oricine, pentru mine nu era și așa ar fi trebuit să rămână.

Articol următor
Lasă un comentariu

4 comentarii

  1. Intr-o oarecare masura, este si vina noastra, pentru ca atunci cand apare o carte sau abia ce ne-o cumparam, cautam informatii / o rasfoim sa vedem ce e pe acolo sau ajungem la sfarsitul cartii si aflam ceva ce nu ne convine, desi ar trebui sa o citim cap coada fara a fi tentati sa vedem inainte cum se termina. :)))
    Adevarul este ca tot nu m-am invatat minte. Orice carte imi pica in mana, o rasfoiesc si ma uit putin (putin mai mult) si la final. Si chiar ma influenteaza acest aspect si aman lecturile respective. Dar tot ajung la ele. :))

    Răspunde
    • Am citit doar „Sub aceeasi stea”. O castigasem la un concurs si abia ce se tradusese si la noi. Ma bucur ca nu dadusem peste vreun spoiler pana atunci. Citesc carti, indiferent de final, conditia este sa ma prinda si sa nu-mi mai dea drumul. :)) Si „Sub aceeasi stea” chiar mi-a placut mult si m-a facut sa ma rad mai bine de juma’ de carte. Avand in vedere subiectul tratat, era clar ca o sa ajung intr-un punct unde, poate, as fi ajuns sa plang, dar nu voiam sa ma gandesc deloc la acest aspect. Din cate am auzit, unele persoane chiar au bocit, mie abia ce mi-au dat cateva lacrimi. Sunt alte carti care au reusit sa ma faca sa vars lacrimi cu adevarat. Mai am de vazut filmul si gata! Poate acesta reuseste sa ma emotioneze mai mult decat cartea.
      La Jocurile foamei, am vazut doar primele 2 filme (asta pentru ca le-a dat la tv) si, chiar daca stiu cum se va termina, inca imi fac curaj sa citesc cartile. Astept sa le am in biblioteca si poate-poate le voi citi.
      Divergent – am vazut primul film tot la tv: cartile nu le-am citit si stiu si la astea ce se intampla; deci, inca imi fac curaj si aici. :)))
      Nici Eve n-am citit si n-am primit niciun spoiler inca. Doamne ajuta sa nu primesc! :))
      Iar Me before you, la fel ca la Eve. Inafara de ce am vazut in trailer, nu stiu mai mult de ce voi avea parte in carte. Si abia astept traducerea ei si filmul! ❤

      Răspunde
      • Eu am bocit serios la TFIOS (nu mai zic de film unde am inceput sa plang de la inceput pentru ca stiam ce urmeaza sa se intample :)) ). Filmul imi pare destul de bine realizat si mi-a placut si jocul actorilor foarte mult.
        La al 3-a si la al 4-lea film din Jocurile Foamei multi se plang ca merg lucrurile incet si ca mai bine ar fi lasat un singur film cum era si cartea, insa mie mi se pare ca au facut cea mai buna alegere pentru ca filmul nu a fost doar bum! Bum! Pumni, bataie, fuga din nou bum! Mi-a placut ca au avut timp sa se concentreze si pe ceea ce simt personajele si iti spun sincer ca pe mine nu m-a plictisit deloc 🙂
        Eve e destul de interesanta, dar din ce-am citit prin recenzii al 3-lea volum nu a fost cine stie ce. Sprr ca in curand sa citesc si eu cartile si sa-mi formez o parere proprie.
        Sa-mi spui si mie cum ti se pare Me before you dupa ce o citesti 🙂

    • Da, recunosc ca fac asta des 😀 dar asta nu ma supara pentru ca stiu ca vina imi apartine in totalitate si cand am rasgoit cartea am facut-o oarecum pregatita sa dau de ceva important si asta nu-mi strica placerea lecturii prea mult. Dar cand vorbesti cu cineva si ti-o tranteste asa in mijlocul discutiei… in momentele alea mie-mi vine sa comit crime in masa :))

      Răspunde

Lasă un răspuns

